איך בונים תוכנית שיווק באינטרנט?

גישת השיווק הרלוונטית לעולם האינטרנט אמנם לא שונה לחלוטין מגישת השיווק המקובלת בערוצים אחרים, אך בהחלט יש צורך לבצע מספר שינויים מהותיים כדי להתאים את המקצב של התוכנית הזו לעולם הוירטואלי המהיר.

כיצד בכל זאת מצליחים לבנות תוכנית שיווק מתאימה עבור האינטרנט, לאחר שהורגלנו לתוכניות שיווק אחרות ולעבודה בזירות פרסום שונות? על כך תוכלו לקרוא במאמר הבא.

מהם השלבים לבניית תוכנית שיווק באינטרנט?
  1. תוכנית שיווקיתאפיון והגדרת קהל המטרה באינטרנט: קהל זה יכול להיות שונה מקהל המטרה הסטנדרטי של החברה, אם תרצו בכך. השלב הזה קל יותר ביחס לפלטפורמות שיווק אחרות, היות ובאינטרנט הקהל חשוף ומאוד אינטראקטיבי, מה שמאפשר לערוך עמו היכרות יסודית יותר.
     
  2. הגדרת המטרות השיווקיות של החברה באמצעות הפעילות באינטרנט: האינטרנט מאפשר לנו להשיג מטרות שונות באמצעות דרכי פעולה שונות ולכן חשוב להחליט מבעוד מועד - האם אתם מעוניינים לפעול באינטרנט כדי להגדיל את כמות הפניות הטלפוניות, האם מדובר בערוץ תקשורת עבורכם עם הלקוחות? האם זו תהפוך להיות פלטפורמת מכירות לכל דבר? או שמא תרצו לשלב כמה מהמטרות יחדיו? גם זו אפשרות ריאלית.
     
  3. הגדרת הכלים שבהם ייעשה שימוש באתר החברה לצורך השגת המטרות: מטבע הדברים, כל מטרה שנרצה להשיג תדרוש הפעלת מערכת כלים שונה לצורך השגתה.
     
  4. קבלת החלטות ביחס לחלוקת התקציב: לאחר שהוחלט מה יהיה סך התקציב שעומד לרשות החברה לצורך הפרסום באינטרנט, יש להחליט כיצד לחלק אותו בין כל תתי הערוצים שהוגדרו כמתאימים, כמו למשל פרסום במנועי חיפוש, פורומים, רשתות חברתיות וכו'.
     
  5. הגדרת עמודים הקשורים באתר, אליהם יופנו הגולשים מקמפיינים פרסומיים: כשאתם מעלים קמפיין פרסומי לרשת, כמו לגוגל למשל, עליכם לחשוב לאן אתם רוצים להפנות את הגולשים מתוך הקמפיין כדי לשפר את אחוזי ההמרה. אם למשל, הקמפיין שלכם אמור לקדם מבצע חדש, הרי כדאי לעצב עמוד נחיתה ממוקד שמפרט את תנאי המבצע וטכניקות לקידום מכירות, וזאת על מנת לקבל מקסימום פניות. אם הגולשים שהגיעו אליכם בעקבות הקמפיין, לא ימצאו את הסיבה שבגללה לחצו עליו - יש סיכוי סביר שהם ימהרו לצאת מהאתר וכך תאבדו לקוחות.
     
  6. אפיון טכנולוגיות מתקדמות היכולות לסייע ככלי שיווקי לחברה: בשנים האחרונות יותר ויותר גולשים מחזיקים במכשירי סמארטפון מתקדמים ומבצעים חלק ניכר מהגלישה שלהם - באמצעות המכשיר. פיתוח אפליקציה או התאמת האתר למכשירים מתקדמים יוכלו לשפר את אחוזי המכירות ולסייע להפיק את המקסימום מתוך תוכנית השיווק.
     
  7. הגדרת פרמטרים למדידת הצלחת הפעילות: כדי שתבינו האם אתם מתקדמים כמו שצריך או לחילופין כדי שתוכלו לנתח את הטעויות שלכם, חשוב מאוד להפוך את כל הפעילות השיווקית שלכם באינטרנט למדידה, כך שתוכלו לדעת בדיוק היכן אתם עומדים. בכל אתר חשוב שיהיו סטטיסטיקות מפורטות שיאפשרו לכם לנתח אותן מכל עבר.
בניית תוכנית לשיווק עסק באינטרנט מצריכה היכרות מעמיקה עם כל אפיקי הפרסום באינטרנט ויכולת התאמה של אמצעי הפרסום השונים לצרכים שלכם, תוך ניצול אפקטיבי של תקציב השיווק שלכם באינטרנט. ניתן לפנות אלינו בנושא בניית תקציב פרסום ובניית תוכנית שיווק באינטרנט.




יצירת קשר
077-4604410

להצעת מחיר ומידע נוסף, כיתבו לנו כעת:

*
*
*
חובה למלא את המסומן ב
*