ניהול קמפיין בחירות באינטרנט – לקראת בחירות 2013

כעת כשבחירות 2013 עומדות בפתח, ניתן לראות יותר מתמיד את מאמצי הפרסום והשיווק, אותן משקיעות המפלגות, גדולות כקטנות, ברשת האינטרנט.

האינטרנט הוא לא רק כלי שמאפשר לפוליטיקאים ולמובילי דעה בתחום הפוליטי להביע את דעתם, אלא מדובר במקום שבו כל אחד יכול לבצע שיח פוליטי ולהביע את עמדתו, ולמעשה האינטרנט הוא אומדן מצוין של רייטינג וחשיפה. מה שמתרחש במיקרו-קוסמוס של עולם האינטרנט הוא פעמים רבות אינדיקציה טובה למה שמתרחש גם 'בחוץ'. לכן, חשוב לנהל קמפיין בחירות יעיל בזירה הוירטואלית, שכן הזירה הזו יכולה להשפיע על קמפיין הבחירות בכללותו.

כך למשל, עמודי הפייסבוק אותם נוהגות לתחזק דמויות פוליטיות שונות הם דוגמא מצוינת לא'- ב' של כל קמפיין פוליטי מוצלח באינטרנט: עליכם להשקיע מאמצים רבים על מנת להקים תשתית שבאמצעותה תוכלו לשדר מסרים, לאסוף מצביעים ולייצר באז וחשיפה מסביב למפלגה. לא ייתכן שהמתחרים שלכם ינהלו אינטראקציות ענפות בזירת האינטרנט, בזמן שאתם תשמרו על זכות השתיקה.

בחירות 2013 - באילו אמצעים נשתמש כדי לנהל קמפיין פוליטי ברשת?
  • הקמת אתר אינטרנט: מדובר בשלב הבסיסי בכל קמפיין כזה או אחר, היות והאתר הוא למעשה תעודת הזהות האינטרנטית של האדם / המפלגה העומדים מאחוריו. רצוי לתחזק אתר גם ללא תלות בבחירות המתקרבות אך מומלץ לנצל את ההזדמנות על מנת לבצע בו רענון ולהגביר את האפקטיביות שלו עבור המבקרים החדשים. וודאו שהאתר שלכם הוא אתר נוח, קריא ונעים לגלישה. עשו שימוש בעמוד הראשי שלכם כדי להעביר מסרים עיקריים.
     
  • שירותי טוקבקים: מדובר בשירות שנעשה בו שימוש תדיר על ידי כל מפלגה, גם אם איש אינו מוכן להודות בכך. טוקבק יחיד אמנם לא מחולל שינוי ענק, הרי יש אינספור דעות וטוקבקים ברשת, אך טוקבקים רבים שחוזרים על עצמם יכולים ליצור השפעה וכדאי לדעת לנצל זאת. חשוב לדעת להשתמש בטוקבקים בתור כלי הנועד להדגיש את היתרונות שלכם מחד ולהבליט את החסרונות של המתחרים מאידך.
     
  • פייסבוק: אם אובמה בכבודו ובעצמו העניק קרדיט לרשת הפייסבוק, בתור רשת שסייעה רבות ליצירת מעמדו ולזכות בבחירות האחרונות בארה"ב, אז מה נוכל אנחנו לומר? הפייסבוק היא הרשת החברתית החזקה ביותר בעולם ובאמצעותה תוכלו לחשוף את עצמכם ואת המסרים שלכם לקהל שככל הנראה לעולם לא הייתם מקבלים אליו גישה בנסיבות אחרות. וודאו שאתם מנצלים זאת בחכמה באמצעות לייקים, שיתופים, סרטונים וטוקבקים בפייסבוק.
     
  • בלוג: בלוג הוא יומן אישי ולכן יש בו מימד של אינטימיות שאין בשום פלטפורמה אחרת. בימינו רוב המשתמשים עושים שימוש בבלוג כדי לספר על אירועים נקודתיים בחייהם או על חוויות אישיות ושיתופים אישיים, ואילו אתם תוכלו לעשות בו שימוש כדי לקבל גישה אישית יותר לקהל הבוחרים שלכם.
     
  • תוכן ויראלי: חשוב להבין שהאינטרנט הוא כלי מאוד רחב ומגוון, לכן לא די בהפצת סטטוס בפייסבוק או העלאת פוסט חדש כדי לייצר את הבאז שאתם מייחלים לו ולהפוך לתופעה ויראלית. כדי לעשות זאת, עליכם לפעול בכמה חזיתות במקביל,למשל באמצעות העלאת סרטונים, תמונות וידיעות שיצליחו לעורר שיח ודעה. וודאו שהפעילות הויראלית שלכם ממוקדת, מעניינת מספיק ויצירתית.
ניהול קמפיין בחירות ברשת האינטרנט - אתם לא לבד!

בדיוק כפי שאתם צפויים להפיץ טוקבקים המשבחים אתכם על חשבון המתחרים, היו משוכנעים בכך שגם הצד השני יפעל באותה צורה וינקוט באותם צעדים. כאמור, אין להתייחס לכל טוקבק בתור חורץ גורלות, אך יש לזכור שלכמות אזכורים שליליים בוודאי תהיה השפעה כשיחפשו עליכם מידע ברשת.

לכן הפייסבוק, אתר האינטרנט, הבלוג והתכנים הויראליים נועדו לאזן את הביקורת השלילית ולבצע בקרת נזקים, כך שהגולשים ייתקלו קודם כל בתכנים שאתם דאגתם להפיץ ולא במה שדאגו להפיץ המתחרים.

במקביל לעבודה על הפן הויראלי, חשוב להמשיך לפעול בזירות השיווק ה'מסורתיות' יותר ברשת, כמו למשל פרסום באנרים ומודעות באתרי אינטרנט גדולים, רכישת כתבות באתרים פוליטיים או בלוגים מעוררי עניין, פרסום מודעות ממומנות בגוגל לפי מילות מפתח רלוונטיות ועוד.



יצירת קשר
077-4604410

להצעת מחיר ומידע נוסף, כיתבו לנו כעת:

*
*
*
חובה למלא את המסומן ב
*