שיווק באינטרנט

כל הדרכים והשיטות לפעילות שיווק מערכתית באינטרנט

שיווק עסק באינטרנט יהיה מוצלח רק בתנאי שיפעל באופן מערכתי. ישנם שלושה סוגי לקוחות שיש להתייחס אליהם במצב כזה: לקוחות חדשים, לקוחות קיימים ולקוחות חוזרים. לא ניתן להשקיע במערכה אחת אך להזניח את האחרת, אלא יש להכיר בחשיבותן של כל אחת מקבוצות הלקוחות הללו ולדעת לחזר אחריהם בהתאם.

כדי להצליח לחזר אחר כל סוגי הלקוחות, עליכם לחשוב איך לעצב את האתר כך שיהיה מושך באופן אוניברסאלי לכל הלקוחות ובמקביל לחשוב על אסטרטגיות שיווק המיועדות לכל אחד מסוגי הקהלים.

משיכת לקוחות חדשים לאתר

אם בעבר שיטת ההמלצות מפה לאוזן הייתה שיטת שיווק לגיטימית ונדרש זמן רב עד שהמותג יצליח לבנות את עצמו - הרי שהיום בעידן האינטרנט יש לנו קיצורי דרך מוכחים.

היכרות הגולשים עם העסק מתבצעת באמצעות מנוע החיפוש בגוגל, קידום אתרים בגוגל, רכישת באנרים באתרי האינטרנט, פרסום בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות, רכישת כתבות תדמית והמלצות פיקטיביות בבלוגים ועוד. כפי שתשימו לב, המכנה המשותף של חלק מהשיטות הללו הוא השקעה כספית, יחד עם זאת, כדאי לקחת בחשבון שמדובר בהשקעה מוכחת וגם משתלמת - המאפשרת לבעל העסק לקבל גישה מהירה לקהלי היעד שלו.

שימור לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים

מחקרי צרכנות רבים מצביעים על כך שלקוחות שביצעו רכישה מעסק מסוים ונהנו מאותה רכישה - עתידים לחזור עליה בשנית. אין צורך במחקר מקצועי כדי להבין את ההיגיון אשר עומד מאחורי הטענה הזו: כשאנחנו נתקלים בעסק שיוצר עבורנו חוויית קנייה חיובית, סביר מאוד שנרצה ליהנות ממנה שוב בעתיד. למעשה, לא תמיד מדובר רק בפונקציה של המחיר הזול ביותר, לעתים חוויית הקנייה כדאית לא בהכרח כי היא זולה, אלא כי יש בה ערך מוסף חשוב עבור הרוכש.

מכאן נובע שכדי לשמר לקוחות נאמנים, לא תמיד יהיה צורך להוריד מחירים או להתחרות על המשבצת הזולה ביותר, אלא צריך לשאוף לספק לאותו לקוח את החוויה המהנה שקיבל עד כה. איך מפצחים את הנוסחא? זו כבר אמנות בפני עצמה: עליכם לייצר סקרנות, דחף וחשק בקרב הגולשים, כך שיהיו צמאים ללמוד עליכם עוד, לחזור שוב אל האתר שלכם וכמובן גם לרכוש מכם שוב. כמה דרכים אפקטיביות לעשות זאת: הפצת קופונים, רישום מבקרים באתר לרשימת תפוצה, עדכון האתר לעתים תכופות ופרסום כתבות/ מאמרים בעלי ערך מוסף שיצליחו לעניין את הגולשים שכבר התרשמו מהאתר ומהעסק שלכם.

להחזיר לקוחות עוזבים

הצלחתם להביא את הגולשים לאתר שלכם לפי השיטה הראשונה, אך אלה לא התרשמו ממנו או מההיצע הקיים בו? לא הכל אבוד ואותם גולשים בהחלט יכולים להפוך ללקוחות שלכם בעתיד. יתכן שהם זקוקים לתמריץ קטן שיצליח להפוך אותם מלקוחות פוטנציאליים ללקוחות של ממש. אם בכל זאת אתם בודקים את הנתונים של האתר ומגלים אחוז גבוה של "גולשים נוטשים"- חשוב מאוד לעשות בדק בית ולבדוק כיצד ניתן לשפר את האתר ע"מ לצמצם את הנתון הזה במידת האפשר.

בהקשר הזה, קיים כלי חשוב נוסף שעשוי לסייע לכם להחזיר את הגולשים הנוטשים לאתר שלכם: הכלי הזה מוצע במערכת של גוגל אדוורדס והוא מאפשר לכם לשתול מודעות ממומנות בכל האתרים שמשתפים פעולה עם גוגל (וכידוע- לא חסר כאלה), כך שיהיו מיועדות רק לגולשים שכבר ביקרו באתר שלכם. ההשפעה הפסיכולוגית של מהלך שיווקי כזה היא ברורה: הלקוחות לא מודעים לקיומו של הכלי ולכן מבחינתם אתם מותג גדול ומוביל, כזה שיכול להרשות לעצמו לפרסם את שירותיו ברחבי הרשת (גם אם בפועל, המציאות עלולה להיות רחוקה מכך). הכלי הזה נקרא "שיווק מחדש" והוא דורש מכם השקעה כספית נמוכה ביחס לתמורה הגדולה שתקבלו באמצעותו.

גישת השיווק הרלוונטית לעולם האינטרנט אמנם לא שונה לחלוטין מגישת השיווק המקובלת בערוצים אחרים, אך בהחלט יש צורך לבצע מספר שינויים מהותיים.
להמשך קריאה
יצירת קשר
077-4604410

להצעת מחיר ומידע נוסף, כיתבו לנו כעת:

*
*
*
חובה למלא את המסומן ב
*